Напрацьовано освітню Дорожню карту для дітей з аутизмом

IMG_22082016_124053

Напрацьовано освітню Дорожню карту для дітей з аутизмом

В ІА «Українські новини» відбулась прес-конференція, присвячена презентації Дорожньої карти, яка детально роз’яснює, як потрапити до садочка чи школи в рамках інклюзивного навчання. Карта має покрокову інструкцію та озброює батьків правами, які вони мають на сьогодні на шляху до інклюзивної освіти своєї дитини. Документ було напрацьовано спільно з Міністерством освіти Фондом «Дитина з майбутнім» та Асоціацією батьків дітей з аутизмом.

“Інклюзивне навчання – це доступне навчання для всіх дітей з необхідним для кожного рівнем підтримки. Це створення навчального середовища, де забезпечуються персональні потреби учнів, де діти стають успішними. Таке середовище демонструє різноманіття можливостей для всіх учасників навчального процесу, тому це так актуально для дітей з аутизмом.» – розповідає Євгенія Панічевська, голова Асоціації батьків дітей з аутизмом. – Діти повинні розвиватись і навчатись разом, разом ставати самостійними людьми. Індивідуальне навчання, яке зараз найчастіше пропонується нашим дітям, не має жодного відношення до нормального процесу розвитку і ставлення до дитини”.

На сьогодні Міністерством освіти напрацьовано і прийнято багато нормативних документів, багато ще знаходиться в роботі, Україна активно приймає участь в міжнародних ініціативах з прав інвалідів. Всі ці можливості – для батьків дітей з особливостями, які сьогодні є першопроходцями на шляху дітей до інклюзивного навчання. «Сьогодні потрапити до дитячого садка проблематично не лише особливій дитині, але і звичайній. Тому знання своїх прав та активність батьків – запорука успіху. Вимагайте всі відповіді у письмовій формі, пишіть в МОН, Управління освіти, Прокуратуру, – говорить Інна Сергієнко, Консул європейської організації «Аутизм Європа», засновник Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім», мама дитини з аутизмом. – А стимулом можуть служити позитивні випадки інклюзії дітей з аутизмом, хоч і поодинокі»

Згідно з Дорожньою картою, шлях до інклюзії починається з психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК), оскільки саме там батькам нададуть інформацію про школи та дитсадки в їх місті, де вже є практика інклюзивного навчання. Далі – заява і перемовини зі школами та садочками, подання клопотання до Управління освітою щодо створення відповідних умов для забезпечення інклюзивної освіти. Саме відсутність відповідних умов є основною причиною відмови дитині у навчанні.

«Якщо дитину з аутизмом погодилися включити в інклюзивний процес в школі, то батькам слід пам’ятати, що дитина має право на асистента вчителя за державний кошт, особистого асистента, якого забезпечують батьки, корекційні заняття, індивідуальну програму розвитку, індивідуальний навчальний план», – коментує карту Тетяна Симоненко, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН.
Дорожня карта з організації дошкільного та шкільного інклюзивного навчання для дітей з аутизмом буде розповсюджуватись по всій Україні серед громадських організацій та навчальних центрів.